אישור שהייה לבן זוג לא ישראלי

קורה ושני בני אדם מתאהבים ונוצר חיבור רגשי חוצה גבולות ודתות, יש מצבים ששני בני הזוג מאותה מדינה ובעלי אותה אזרחות, ויש מצבים אשר רק אחד מהם הוא אזרח ישראלי והשני הוא אזרח זר. במקרים כאלו ובמידה ואכן הקשר רציני יש צורך לדאוג לאישור שהייה עבור בן הזוג שאינו ישראלי, קבלו מידע באתר https://klain-adv.co.il.

למה צריך להסדיר אישור שהייה לבן זוג לא ישראלי

כמו במדינות רבות ברחבי העולם, אשר אינן מאפשרות לזרים להתגורר או לעבוד בתחומם ללא אישור מתאים, כך גם מדינת ישראל אשר מאפשרת שהות לפרקי זמן מוגדרים ובהתאם לאשרות מתאימות, במידה ונתפס אדם אשר שוהה בישראל בצורה לא חוקית הוא מגורש למדינת המוצא שלו. זאת בדיוק הסיבה שיש צורך להסדיר את שהייתו של בן הזוג שאינו ישראלי, כדי שלא ייווצר מצב בו הוא מגורש מישראל.

מה צריך לעשות כדי להסדיר אישור שהייה לבן זוג שאינו ישראלי

כדי להסדיר את שהותו של אדם שאינו אזרח ישראל, יש צורך להגיש בקשה מסודרת ומפורטת למשרד הפנים עבור הסדרת מעמד לבן זוג זר. לבקשה מצרפים מסמכים בהתאם לדרישות כמו למשל עדות על הקשר במידה ונערכו נישואים את תעודת הנישואין, דרכונים, מכתב המסביר ומפרט את מהות הקשר וכל הוכחה לכך שבני הזוג מנהלים חיים משותפים. בני הזוג יזומנו לראיונות והתהליך הארוך שיכול להימשך מספר שנים יקבע בסופו האם בן הזוג יקבל אישור שהייה או שלא.

האם ניתן לערער במידה והבקשה נדחית

במידה והבקשה נדחית, יכולים בני הזוג להגיש ערעור על הבקשה ובקשתם תיבדק בצורה יסודית פעם נוספת. במידה ובית הדין לעררים דוחה את הבקשה, יש אפשרות להגיש עתירה לבית המשפט. יש חשיבות רבה להיות מיוצגים ומלווים על ידי עורך דין המתמחה בתחום בכל שלבי הגשת הבקשה ואם אפשר בכל הליך הגשת הבקשה לאישור שהייה.

כללי משפטים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
גירושין – סוגרים את זה רק עם עורך דין
כאשר עוברים הליך גירושין שיש בו חוסר הסכמה בין הצדדים, זה תמיד רצוי לפעול אך ורק עם עורך דין, שכן כך...
קרא עוד »
אוג 22, 2021
האם יש מסלול לימודים ייעודי לעו"ד לדיני אינטרנט?
במסגרת לימודי משפטים לתואר ראשון, הסטודנטים צריכים לבחור את ההתמחות שלהם. אחת האפשרויות העומדות בפני...
קרא עוד »
ספט 29, 2020
דיני עבודה – המבחנים לקביעת יחסי עובד ומעביד
כל שכיר במדינת ישראל מודע לבעייתיות שקיימת ביחסי עובד ומעביד. אומנם נכון כי ישנם מקומות עבודה...
קרא עוד »
אפר 11, 2020