רישום קבלן רשום – מה צריך לדעת ואיך עושים זאת?

תהליך קבלת רישיון קבלן הוא סבוך ולכן עדיף לבצע זאת באמצעות עו"ד רישום קבלנים שמכיר את כל דרכי ההתנהלות ולכן מגיש את מלוא המידע והמסמכים בדרך הנכונה.

קריטריונים לקבלת רישיון קבלן רשום

כדי להגיש בקשה לקבלת רישיון של קבלן רשום יש כמה קריטריונים בסיסיים:

  • אדם שאינו מצוי בתהליך של פשיטת רגל.
  • אדם ללא עבר פלילי.
  • אדם שיש לו תעודות הסמכה מקצועיות.

הגשת מסמכים לרשם הקבלנים

יש להכין כמה מסמכים עבור רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון:

  • בקשה מנומקת מדוע הקבלן מעוניין לבצע רישום קבלן רשום, כך שהקבלן מפרט את הפרויקטים שביצע ואת ההיקפים הכספיים שלהם.
  • רושמים מהו הענף הראשי ומהו הענף המשני הנדרשים עבור הסיווג.
  • אם לקבלן עצמו אין הסמכה, הוא רושם את פרטיהם של שניים מעובדיו שיש להם תעודות הסמכה של מהנדס, הנדסאי, או מנהל עבודה בעל וותק מוכח.
  • קבלן יכול לבקש רישום בענף משני בלבד אם יש לו חמש שנות ניסיון מתוך עשר השנים האחרונות שבהן הוא פעיל.

לאחר הגשת הבקשה, הפקידים המורשים לכך במשרדי רשם הקבלנים בוחנים את כל המסמכים שהוגשו והם מועברים לוועדה מקצועית. אם הכול תקין, מפיקים את הרישיון המבוקש ואם הוועדה אינה בטוחה לגבי ניסיונו של הקבלן היא יכולה לזמן אותו לשיחה בוועדה. הוא יכול להגיע לבד או עם עורך הדין שלו ולהסביר על עבודותיו ועל הסטנדרטים של העבודות השונות שהוא מבצע בשטח.

יתרונות של רישום קבלן רשום

עם קבלת הרישיון, יכול הקבלן לגשת למכרזים ממשלתיים בהתאם להיקף העסקאות שאושר לו, כמו כן להעסיק עובדים פלסטינאים ולהיות בפיקוח של רשם הקבלנים. במקביל לכך הקבלן נרשם גם בפנקס הקבלנים.

Like this article?

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו ב google+
שתפו בלינקדאין

Leave a comment

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם