מי משלם על תאונת עבודה?

תאונות עבודה הן נושא מרכזי בעולם העבודה. תנאי עבודה, פציעות, מתח ועוד הרבה הביאו לעלייה במספר תאונות העבודה. הבעיה היא שאין הגדרה קונקרטית למה מהווה תאונה. מאמר זה נועד לספק הגדרה כללית לתאונות עבודה ולהסביר את סוגי תאונות העבודה השונות המשפיעות על חייהם של אנשים.

תאונות עבודה הן אחד המצבים השכיחים ביותר שמתרחשים בחיי היום יום שלנו. כולנו מודעים לעובדה שתאונות עבודה הן גורם מוות מרכזי מספר העובדים שמתו בתאונות עבודה גדל בקצב מדאיג. הדבר נובע בעיקר מהעובדה שלעיתים קרובות לא מדווחים לרשויות על פציעות עבודה והמעסיקים לא נוקטים בפעולה כשהם רואים עובדים נפגעים.

מה זו תאונת עבודה ומי משלם עליה? 

תאונה היא מצב שבו אדם נפצע או נהרג. התאונות הנפוצות ביותר מתרחשות בעבודה. כאשר מתרחשת תאונה, העובד לרוב אינו מקבל שכר עבור עבודתו. המעסיק משלם את ההוצאות הרפואיות של העובד, אך אין לפצות את העובד בגין הפסדי שכר.

תאונת עבודה מי משלם? עלות תאונות העבודה הולכת וגדלה. אנו עדים למספר רב של פציעות במקום העבודה והממשלה גם מנסה לייקר את המעסיקים. התרחיש הנוכחי יצר הרבה בעיות לעובדים. עובדים אינם מסוגלים לעבוד ללא כל סוג של סיכון, מה שעלול להוביל לפציעות חמורות. הממשלה מנסה להמציא מדיניות חדשה שתסייע לעובדים בהקשר זה.

בעבר התמודד הענף עם האתגר שצריך לשלם על כל מיני תאונות. חברות הביטוח נאלצו לכסות הכל, החל מפציעות אישיות, נזקי רכוש ואפילו מקרי מוות. בנוסף, הם נאלצו לשלם עבור הוצאות רפואיות והפסד שכר של פצועים. במקרים מסוימים, הם נאלצו לשלם גם עבור הוצאות הלוויה. זו הסיבה שמבטחים מנסים כמיטב יכולתם להפחית עלויות על ידי מתן הנחות על פרמיות כשקורות תאונות.

מתעניינים בפיצוי כספי לתאונת עבודה? צרו קשר>>>

כללי משפטים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תביעות סיעוד – איך עושים אותן נכון?
תביעות סיעוד יכולות להיות פרוצדורה לא פשוטה עבור בני המשפחה, ולעיתים חוויה משפילה עבור המבקש תביעת...
קרא עוד »
דצמ 14, 2018
רגע לפני חיוג: קראו פסקי דין של עו"ד תעבורה אליו אתם פונים
קשה לתאר מה גודל האסון שיקרה לכם אם תימצאו אשמים בבית משפט לענייני תעבורה. במקרה הקל ישללו לכם את...
קרא עוד »
ינו 25, 2019
שלום עולם!
ברוכים הבאים לוורדפרס. זה הפוסט הראשון באתר. ניתן למחוק או לערוך אותו, ולהתחיל...
קרא עוד »
אוג 20, 2018