נוטריון לרוסית – שירות שתזדקקו לו גם בעתיד

נוטריון לרוסית

העלייה הגדולה שהגיעה לישראל מרוסיה בתחילת שנות ה- 90, היא אחת המשמעותיות והמדוברות במאה האחרונה של האלף הקודם. העולים דוברי השפה הרוסית לא מגיעים רק מרוסיה, אלא מכל מדינות ברית המועצות לשעבר, ארצות בהן רוסית היא השפה הרשמית המדוברת, ולכן, העולים החדשים ממדינות חבר העמים, זקוקים לשירותיהם של עורכי דין המוסמכים לשמש גם כעורכי דין בתחום נוטריון לרוסית , ולמעשה, האופציה היחידה שהם יכולים לשמש עורכי דין נוטריוניים, היא רק אם הם עברו בהצלחה את המבחן של לשכת עורכי הדין ומשרד המשפטים, וכל זאת בתנאי שיש להם 10 שנות וותק, רק כך ניתן להיות זכאים לגשת למבחן ולקבל את ההסמכה המיוחלת.

אזרחים רבים הזקוקים לשירותי עורכי דין, המשמשים גם כעורכי דין נוטריוניים, יפנו, מחוסר ידיעה, גם למתרגמים מקצועיים, במקביל, לשם קבלת תרגום מקצועי מרוסית לעברית וההיפך. למעשה, רובם לא יודעים שעורך דין נוטריון, לרוב, יכול להיות גם מתרגם ולחסוך את הצורך בפניה לאיש מקצוע נוסף במקביל.

עורכי דין הפונים למסלול הכשרה מקצועי לשם הפיכה לנוטריון מוסמך, ולצורך התהליך הזה, צריכים למעשה לעבור מבחן הסמכה מטעם משרד המשפטים ולשכת עורכי הדין בישראל, כך, שעל מנת שעורך דין, יוכל להתנהל כעורך דין נוטריון לרוסית, עליו לצבור וותק של עשר שנים, בתחום העשייה המשפטית, לפני הכל, על מנת להיות זכאי להיבחן. בנוסף, עליו להיות בעל היכולת המתאימה לתרגום, ניסוח ואימות מסמכים רלוונטיים לצורך הצגה בבית המשפט, על מנת שיהיו קבילים חוקית ומשפטית, וכך לא יידרש זימון עדים נוספים לצורך אימות תוכן המסמכים.

כך תזהו נוטריון מוסמך

רק עורך דין בעל רישיון עריכת דין תקף, שיש לו וותק של עשייה משפטית מעל 10 שנים מקבל אוטומטית את הזכאות לגשת אל מבחני לשכת עורכי הדין ומשרד המשפטים. במידה וסיים את המבחן בהצלחה יקבל ההסמכה והרשות לשמש כעורך דין נוטריון ובעל הזכות לתרגם, לאשר ולאמת מסמכים שנדרשים באופן ספציפי עבור כל התנהלות ממסדית, משפטית ובירוקרטית בישראל על פי כל דין.

מה הצורך בעורך דין שמתנהל גם כעורך דין נוטריון?

המסמכים שאנחנו מחויבים להציג באישור, תרגום ואימות, יהיו מסמכים המחייבים שירותי עורך דין מוסמך המשמש גם כעורך דין נוטריון לרוסית. כדי להגיע לכך עליו לבצע הליך הסמכה ייעודי המותר רק לעורך דין שיש לו וותק של עשר שנים לפחות כעורך דין ברישיון בישראל. הביקוש לשירותיו של עורך דין נוטריוני תגיע לרוב מעולים חדשים ותהיה קשורה למגוון נושאים וצרכים שיש לעולים, כדוגמת, תביעת ביטוח לאומי, קופ"ח, תעסוקה, או מסמכים נוספים הנדרשים לטפל בהם והם חלק מהליך בירוקרטי מורכב.

כללי משפטים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האם ידועים בציבור צריכים לחתום על הסכם ממון?
לא מעטים לא מודעים בכלל לעניין הזה, אך כמו שבני זוג נשואים צריכים לחתום על הסכם ממון, כך הדבר מומלץ גם...
קרא עוד »
פבר 27, 2021
תביעות סיעוד – איך עושים אותן נכון?
תביעות סיעוד יכולות להיות פרוצדורה לא פשוטה עבור בני המשפחה, ולעיתים חוויה משפילה עבור המבקש תביעת...
קרא עוד »
דצמ 14, 2018
מה זה חוזה שכירות מוגנת? 
כל בעל נכס שרוצה להשכיר את הנכס שלו, בין אם מדובר בדירה להשכרה ובין אם מדובר במבנה תעשיה או אפילו מחסן,...
קרא עוד »
אפר 21, 2021