מגשרים מומלצים – כיצד נדע שהמגשר שלנו הוא מקצועי

מגשרים מומלצים

עולם הגישור הולך ומתפתח בשנים האחרונות, ולראיה כמות האנשים שנכנסו לתחום והחלו לעסוק בו, כמות החוגים שעוסקים בנושא באקדמיה ומכשירים את דור העתיד של המגשרים. חלקם עוסקים במקור, בעריכת דין, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, הנחיית קבוצות, אימון אישי ועוד, וכעת הם רוצים להשתלב בעולם הגישור. 

עצם זה שמגשר מגיע עם רקע מקצועי מסוים שיכול לעזור לו, לא אומר עדיין שהוא יהיה או שהמגשר טוב. כמו כן, זה שאדם מסוים עבר הכשרה בתחום הגישור, בלי קשר למקצוע ממנו הוא מגיע, לא אומר שהוא בהכרח יהיה מגשר מקצועי ומומלץ. 

ישנם פרמטרים מסוימים שיכולים לעזור לנו להבחין בין מגשרים מקצועיים למגשרים שנחשבים פחות איכותיים, אלה פרמטרים שיכולים גם לעזור לנו להבחין בין מגשרים מומלצים לכאלה שאינם. חשוב להדגיש, אנחנו יכולים להשתמש בכלים שונים בשביל לדעת מי נחשב למגשר מקצועי, מגשר מומלץ. החל מאתרי אינטרנט שעוסקים בתחום, רשתות חברתיות שיספקו לנו המלצות וחוות דעת של אנשים שעברו גישור בהצלחה, וכן על פי התרשמות אישית מהמגשרים עצמם. 

אילו פרמטרים יעזרו לנו להחליט האם המגשר הוא מקצועי ומומלץ

הפרמטר הראשון זה הניסיון שעומד לרשותו. בדרך כלל מגשר מנוסה ידע להבין טוב יותר את הצרכים של האנשים שמגיעים אליו לגישור, אנחנו יכולים גם להניח שעומדים לרשותו הרבה יותר כלים לעזור לנו ולהתגבר על מכשולים בדרך. 

הפרמטר השני מתייחס לשאלה כיצד המגשר ניגש לתהליך הגישור. מדובר בתהליך שאמור להיעשות בצורה שיתופית, עם אמפטיה של המגשר וכמובן מתוך נקודת מבט אובייקטיבית. צריך לזכור, הוא ואנחנו נמצאים שם מרצון ולא מתוך חובה. 

הפרמטר השלישי, יש לבחון עד כמה המגשר מתמחה בנושא אליו אנחנו פונים (האם רק סיים קורס גישור או שכבר מומחה בתחום למשל), ואם לא, אז באילו אנשי מקצוע הוא נעזר בשביל להבין טוב יותר את הנושא. 

כללי משפטים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דיני עבודה – המבחנים לקביעת יחסי עובד ומעביד
כל שכיר במדינת ישראל מודע לבעייתיות שקיימת ביחסי עובד ומעביד. אומנם נכון כי ישנם מקומות עבודה...
קרא עוד »
אפר 11, 2020
באיזה סיטואציות בחיים תצטרכו שירותים נוטריונים
כל אחד שמע בשלב כזה או אחר בחייו את המילה – נוטריון, אך רובינו לא לגמרי בטוחים מהו תפקידו ומתי בכלל...
קרא עוד »
נוב 13, 2018
באילו מקרים ניתן להגיש בקשת צו ירושה מקוון?
צו ירושה הוא מסמך שמונפק על-ידי משרד המשפטים, וליתר דיוק על-ידי הרשם לענייני ירושה שמשויך למשרד זה. צו...
קרא עוד »
אפר 21, 2019