באילו מקרים יש צורך לפנות אל נוטריון?

נוטריון

יש מקרים שונים בהם אנשים זקוקים לפנות אל נוטריון כדי לקבל את שירותיו. אבל לפני שנפרט על כך נציין כי מדובר על עורך דין אשר עבר הסמכה לספק גם שירותי נוטריון. לשם כך עליו לעמוד בדרישות מסוימות וכן לחתום את חתימתו בספר הנוטריונים. כמו כן עליו להיות בעל עבר ללא דופי ולעסוק בתחום עריכת דין תקופה מינימלית. במידה והוא עבר את התהליך הזה והוא עומד בתנאים הוא רשאי לספק שירותי נוטריון ללקוחות.

שירותים שונים של נוטריון

נוטריון מספק שירותים שונים אשר נועדו לענות על צרכי הלקוחות בצמתים שונים בחיים. בין היתר רווחים השירותים הבאים:

  • תרגום מסמכים – אחד השירותים הרווחים של נוטריון הוא שירות של תרגום מסמכים. נניח שאתם רוצים להוציא אזרחות זרה, ואתם נדרשים להציג מסמכים שונים. כמו מסמכי יושר וזהות, הוכחות שונות וכן הלאה. כל המסמכים הללו קיימים בידיכם, אבל הם כתובים כמובן בשפה העברית. אתם נדרשים להגיש אותם ברומנית, פורטוגלית, אנגלית או גרמנית. לשם כך אתם ניגשים אל נוטריון ומבקשים שירותי תרגום. התרגום מתבצע באופן מקצועי והמסמך מקבל חתימה נוטריונית המאשרת כי התרגום נאמן למקור.
  • אישורי זהות – אתם בטוחים שהנכם יודעים מה הזהות שלכם. אבל לא פעם נדרשים אנשים להוכיח את העובדה הפשוטה הזו. כיצד מוכיחים את זה? פונים אל נוטריון ומבקשים להפיק אישור. שירות זה נדרש כאשר שמכם מופיע בצוואה ועליכם להוכיח כי הנפטר אכן התכוון אליכם ובמקרים נוספים.
  • חתימת הסכמים – עומדים להינשא או להקים עסק משותף? היציאה לדרך היא משותפת וכל העניינים מלובנים וברורים לשני הצדדים. אבל מה יהיה אם יתגלע סכסוך? אי הבנה? מחלוקת? כדי למנוע נזקים חמורים במקרים כאלו מן הראוי לחתום על הסכם מפורט. בהסכם תהיה התייחסות לנקודות שונות. ומה שהכי חשוב – הוא ייחתם על ידי נוטריון. למה זה חשוב? כדי שלמסמך יהיה תוקף משפטי יש לחתום עליו מול נוטריון. רק כך אפשר יהיה לעשות בו שימוש והוא יהיה קביל בבית המשפט.
  • ייפוי כוח – לעיתים מעוניין אדם לייפות את כוחו של אדם אחר ולאפשר לו לבצע בשמו פעולות שונות. לשם כך עליו להפיק מסמך ייפוי כוח המאשר כי האדם פועל בכוחו של המייפה. ניתן להבדיל בין ייפוי כוח רגיל לייפוי כוח בלתי חוזר. בטרם חותמים על מסמך כזה חשוב להבין את משמעותו ואת ההשלכות שלו.

צריכים להפיק מסמך? לקבל אישור נוטריוני? חשוב מאוד כי תאתרו איש מקצוע מהיר ויעיל אשר יקבל לידיו את המשימה וימלא את מבוקשכם במהירות וביעילות. שיבין את המטרה שלכם ויעשה כל מאמץ להשלים את הפעולה על הצד הטוב ביותר. כך אתם יכולים להמשיך בתהליך בו הנכם מצויים ללא עיכובים מיותרים בגין שירותי נוטריון.

כללי משפטים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ביטוח לתמ"א 38 – כל מה שחשוב להכיר
פרויקט של תמ"א 38 הוא מיזם מורכב הן מבחינה הנדסית והן בנושא ההתנהלות עם הדיירים ועם הרשויות, כדי לקדם...
קרא עוד »
נוב 01, 2020
מהי חוות דעת משפטית בתחום של קניין רוחני
כל המטרה של הסדרת קניין רוחני וזכויות יוצרים נועד למעשה על מת לאזן בין הצורך החשוב של עידוד יוזמות...
קרא עוד »
דצמ 06, 2018
מה זה ייפוי כוח מתמשך ולמה כדאי לחתום עליו?
כשאנחנו צעירים אנחנו מעדיפים לא לחשוב על זה, אבל ייתכן שכשנזקן נאבד את הצלילות ואיתה את הכושר...
קרא עוד »
יול 22, 2019