מה חשוב לדעת לפני שמחדשים רישיון רכב?

רישיון רכב

כל בעל רכב אשר רוצה לנהוג כחוק ברכבו, חייב להחזיק ברשותו רישיון רכב תקף. מדי שנה הוא מתבקש לחדש אותו. לשם כך עליו לבצע מספר פעולות, אשר יאפשרו לנו להמשיך ולנהוג ברכב גם במשך השנה הקרובה. ריכזנו עבורכם מספר נקודות שחייבים לדעת על חידוש רישיון רכב.

מה התוקף של רישיון רכב?

כפי שניתן להבין, רישיון רכב חייב להיות בתוקף. מה זה אומר בפועל? לכל רכב יש תאריך מסוים בו הוא עלה לכביש. מדי שנה, עד תאריך זה חייב הבעלים לחדש את רישיון הרכב ולהעביר אותו טסט. רק אחרי ששני הדברים מתבצעים, אפשר להמשיך ולהשתמש ברכב גם בשנה הבאה, עד אשר יגיע שוב תאריך החידוש והטסט.

כל בעל רכב מקבל תזכורת חודשיים לפני שפוקע תאריך רישיון הרכב שעליו לחדש אותו. עם התזכורת הוא ניגש לבנק או לדואר ומשלם את האגרה. זה חלק ראשון בתהליך חידוש הרישיון.

החלק השני מתבצע כאשר ניגשים אל מכון רישוי מורשה, שם מבצעים טסט לרכב. ההמלצה היא לקחת את הרכב למוסך שיבדוק ויכין אותו לטסט. כך אם יש בעיה מסוימת, צוות המוסך יטפל בה במקום ורק אז ייקח אותו למכון רישוי. אם נוהגים באופן כזה, אז אפשר לחסוך את הטרחה ללכת בעצמנו אל מכון הרישוי וכן חוסכים את הטרחה של חזרה אל המוסך לצורך תיקונים. הכול מתבצע לפני שמעבירים את הרכב טסט. חשוב לציין, רכב שהוא למעלה מ-15 שנה על הכביש, חייב לעבור בדיקות תקינות למערכת הבלמים, לפני שמבצעים לו טסט.

כיצד ניגשים לטסט?

בשביל לגשת לטסט, יש להציג את הקבלה לתשלום עבור רישיון הרכב (התשלום עבור החידוש), וכן יש להציג תעודת זהות או רישיון נהיגה, ביטוח חובה מוסדר, ואם יש צורך אז ייפוי כוח מטעם בעל הרכב עבור נציג מטעמו שיעביר בשמו את הטסט.

לפני סיום נציין, מומלץ לבצע הכול זמן לפני פקיעת תאריך רישיון הרכב, זאת על מנת שלא יהיה צורך לעשות את זה ברגע האחרון, בלחץ, ועל מנת שלא תתקעו במצב שלא תוכלו לנהוג ברכב באופן חוקי.

כללי משפטים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לבטל צו הריסה
ביטול של צו הריסה יאלץ אתכם לעבור תהליך מורכב, ולפיכך זה יהיה רצוי לפנות אל עורך דין שיוכל לעזור לכם...
קרא עוד »
אפר 24, 2022
הכל על לשון הרע בפייסבוק
רשת הפייסבוק הפכה להיות בעשור האחרון לרשת החברתית המובילה בעולם, וכיום נמצאים בה באופן פעיל מיליארדי...
קרא עוד »
ספט 17, 2019
שליחויות משפטיות
תחום המשפט הוא אחד התחומים התובעניים בעולם. היא אחראית להגנה על זכויות האדם וחלק גדול מהכלכלה. לשם כך...
קרא עוד »
יול 30, 2022